Skip to main content

Egészséges gondolkodás

 Hogyan gondolkodjunk egészségesebb módon?

  •     Kövessük nyomon gondolatainkat!

    Légy tudatában a magadról alkotott negatív gondolataidnak! Ez az első lépés ahhoz, hogy pozitívvá válj magaddal kapcsolatban.

  •        Kérdőjelezzük meg a pesszimista megnyilvánulásainkat!
  •     Tegyük fel a következő tíz kérdést, amikor azt vesszük észre, hogy negatívan gondolkodunk magunkról:

        Helyesen ismertem-e fel, hogy mi terhel engem?
        Eltúlzom a helyzetet?
        Túlságosan általánosítok?
        Túlságosan aggódom?
        A legrosszabbat feltételezem?
        Egy irreális vagy igazságtalan összehasonlítást teszek?
        Van bizonyítékom a következtetésemre?
        Nagyon magamra veszem?
        Figyelmen kívül hagyom a pozitív dolgokat?
        Tökéletességet várok el?     

  •     Tárjuk fel gondolkodásmódunk gyökereit!

    Fontos megértenünk, hogy miért gondolkodunk magunkról úgy, ahogy gondolkodunk. Talán mélyen meg vagyunk győződve arról, hogy nem vagyunk intelligensek, vagy nem vagyunk képesek kommunikálni az ellenkező neműekkel.     

  •     Kérdőjelezzük meg az óhajainkat!

    A magunkról alkotott mély elképzeléseink gyakran tartalmazzák azt a szót, hogy "kellene". Például úgy érezzük, hogy vékonynak kellene lennünk, vagy osztály-elsőnek, vagy hogy nekünk kellene a részleg vezetőjének lenni.
    

  •     Használjunk megerősítést!

    Bátorítsuk magunkat pozitív gondolkodásra önmagunkról és a viselkedésünkről, még akkor is, ha ez ebben a pillanatban talán csupán egy cél, és nem a valóság!
    

  •     Szerezzünk irányítástudatot!

    Az irányítástudat nem erőt vagy hatalmat jelent, hanem annak a megértését, hogy mi, és csakis mi lehetünk a végső irányítói személyes helyzetünknek és döntéseinknek.
    

  •     Összpontosítsunk arra, amink van!

    Készítsünk egy listát a személyes adottságainkról és képességeinkről, amelyektől egyediek vagyunk. Ezek lehetnek olyan dolgok, mint pl. alapos jártasság valamiben, eredmények, személyiségvonások, amelyek különbbé, nyugodttá tesznek vagy arra képesítenek, hogy egy feladatra összpontosítsunk, és hogy más emberek kellemesen érezzék magukat körülöttünk a barátságosságunk és nyugodt modorunk következtében.
    

  •     Cselekedjünk úgy, mintha...

    Ha úgy cselekszünk, hogy a jó egyben igaz is legyen, akkor pozitív érzéseket és gondolatokat kelthetünk. Fontos, hogy viselkedésünk azzal a bizonyossággal legyen pozitív, hogy érezzük: a siker személyesen a mienk.
    

  •     Legyünk tudatosak!

    Legyünk tudatában gondolatainknak és viselkedésünknek, amelyek visszatükrözik, hogy miként érzünk magunkkal kapcsolatban.