Schlingloff Sanyi
Alkalmazni azt amit kaptál. Tudtad, hogy keresztényként hatalmad van? Renkívüli és tekintéllyel bíró hatalmad. A fajtája ennek a hatalomnak lehet nem az amire számítasz. Nagyon is valódi, de nem arra van, hogy megváltoztasd a körülményeket. Amik sok esetben nem kívánatosak. Hanem arra való, hogy a körülmények között, éretten reagálhass. Ez a hatalom nagyobb annál, mint akinek nincs hatalma a saját lelke felett, de van hatalma a körülményeket megváltoztatni. Könnyebb egy követ arrébb rakni, mint elviselni hogy ott van. Ha szükséges szenvedésként kell elviselni valamit, akkor van-e hatalmad, hogy elviseld? Ha hosszan kell tűrnöd egy helyzetet, akkor van-e rá hatalmad, hogy hosszan tűrj, hogy közben az örömöd nem fogyatkozik el. Van-e hatalmad, hogy örömmel és hálával éld az életet.
Vágyunk a nyálas,kis kényelmes életre, ahol jellembeli fejlődés nélkül lehetne boldognak lenni. De a módszer nem ez. Isten nem ígért más utat és nem láttam volna olyat, hogy valaki a kényelmes úton boldoggá vált volna.
Arra van hatalmad, hogy éretten válaszolj az életre. Ez a hatalom az, hogy minden amihez nyúlsz arannyá válik. Bármit hozzon is az élet, nem oltja el benned az örömet, hanem szüntelen, kimondhatatlan örömmel éled az életet. Hálával tudsz élni.
Adjatok hálát mindenkor mindenért. Szerintem ez a legfanatikusabb vallásos hülyeség. A mindenkort értem, de a mindenért azt nem, ezt csak egy felszínes ember tudná elfogadni. Nem lehetséges. Éltél már egy napot, normálisan? Ott nem lehet mindenért hálát adni. Hacsak nem valódi ez a hatalom. Az ami a Biblia hittel való elfogadása a Szent Szellem, Isten jelenléte által való megvalósítása révén birtokolsz, ez a hatalom, valódi. Mindenkor, mindenért hálát adhatsz. Minden eseményt, isteni nézőpontból láthatsz, ahonnan minden kategóriája az életnek olyan, hogy hálát adhatsz benne - mert megyek a mennybe, történnek a dolgok, amikért hálás lehetsz. De Isten nem csak erről beszél.
Róm 8:28 minden a javára van annak aki Istent szereti. Lezúztam az autót, az élmény nem jó. Ahogy az odafigyelés meg van, Isten vigasztalása elkezd működni, az a vigasztalás elegendő ahhoz, hogy bármilyen nyomorúságot elhordozzak. Lehet nem látom, hogy hogyan van a javamra. De a javamra van. És elkezdhetem megérteni. Ez a matató őrület közepette, békességet eredményez. A hatalom, hogy amikor a világ be akar vágni az égő, tüzes kemencébe és be fog - Dániel könyvében Sádrák, Misák és Abednegó története, akik mert nem imádták a királyt, bevágták őket a kemencébe. De ők nem borultak le. Nem alkalmazkodtak úgy a világhoz, ahogy a világ akarta, hanem ahogy Isten akarta. Nem hajtok fejet a világ előtt. Nem fogok rettegni, szaladni. Igen, de nem. A világ azt mondja: de akkor elveszel. Mennyire? Nagyon - mondja. „Na hol az a szobor?" De akkor sem hajolok meg. És a világ bevág a kemencébe. Lehet féltél attól, hogy tönkremész, hogy beteg leszel, hogy valaki leszel, hogy senki maradsz. Nem tudom mitől féltél, de az égő tüzes kemence jön. És ez egy előléptetés. Te vagy az éretté válók egy új nemzedéke. Mert ez a három srác azt mondta: nem hajolok meg a szobor előtt. „Te király azt teszel velünk amit akarsz. Ha bevágsz a kemencébe akkor bevágsz. De van Istenünk aki ki tud szabadítani." Hogy szabadít meg? Leszek valaki? Jön a herceg? Gazdag leszek? Mert ez a három srác is mondta, hogy van Istenünk aki ki fog szabadítani. Jön Isten és megáldja az üzletem, jön a fehér lovon a herceg... Erre vagyunk kiképezve, ezt szeretnénk. Az életünk sikerének a mércéje, hogy uralkodunk az élet körülményein. Rájöttünk, hogy az illúzió, hogy jobban össze kell szednem magam, nem vezet oda, hogy uraljam a körülményeim. De itt van Isten. Ezért lettem keresztény. Isten hozza rendben az életem. A három fiú ott áll a kemence előtt és mondja: nekem van olyan Istenem, aki ki tud szabadítani. Happy end, győzelem. De akik ismerik a történetet, tudják, hogy nem így folytatódik a történet. A három srác azt mondta: van hatalma Istennek, hoyg kimentse, de ha nem tenné... Mit jelent ez? Ez nem alternatíva. A vég, eljön amitől rettegtél. Ki a bánat akar arra szabad lenni, hogy eljön a legnagyobb kaki és belemenjek. Nem ez az elképzelésem az életről.
Azt mondták: ...ha nem tenné, akkor sem borulunk le a szobrod előtt.
Honnan ez az erő? Ha ezek nem voltak buggyantak, akkor nekik volt valamilyük ami mindennél többet ér. Ezeket nem késztette semmi. Ez a három srác az uralkodó osztályba tartoztak. Dániel is az egyik leghatalmasabb ember volt az országban. Nagyon józan, tisztán gondolkozó, szívvel, lélekkel élő emberek voltak.
Lehet úgy gondolod, neked nem megy ez a kereszténység. A hegyek nem ugranak a tengerbe. Isten azt mondja: ha ezt nem akarnám megtanítani, akkor meghagynálak egy felszínes, elkényeztetett, értelen személynek. Azt szeretném hogy képes legyél és rendbehozok mindent. Vagy nem. De nem ez a lényeg. Azt tudod mondani: az élet Krisztus, a meghalás nyereség. Minden belefér. Mert van egy olyan életem, amit Istentől kaptam, amitől tényleg belefér. Megtörténik azzal, hogy hittel hallgatjátok ezt a beszédet, lesz egy kapcsolatotok ISTennel. Egy új fajta emberré válsz. Isten emberévé.
2 Kor 1:3 Åldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, az irgalmasságnak atyja és minden vígasztalásnak Istene;
Hányan kaptatok már vigasztalást az életben? Jó dolog, ha működik. A vigasztalással kapcsolatban a felnőtt embernek az a gondolata támadhat, hogy olcsó dolog. A probléma nem oldódna meg,de kapok egy felszínes választ.
Isten vigasztalása tartalmazza a te teljes helyreállításod és ezzel együtt a probléma teljes megoldását. De a megoldás a vigasztalás szintjén marad. Megvigasztal úgy, hogy a te szemszögedből - és így kell élned - teljes a megoldás. Úgy, hoyg közben semmi nem változott. Fáj a fejed, Isten megérint, és már nem érzed a fájdalmat. A megoldás teljes. Isten szabadon cselekedhet úgy, hogy téged, izolált, kimentett a helyzet intenzitásából. Ezt nem adja magától. Ehhez bíznod kell.
2 Kor 1:4 A ki megvígasztal minket minden nyomorúságunkban, hogy mi is megvígasztalhassunk bármely nyomorúságba esteket azzal a vígasztalással, a mellyel Isten vígasztal minket.
Megvigasztal. Az egyik oka te vagy. Ő minden irgalom Istene. Nyakig ülsz a kakiban és saját magad miatt. Úgy toltad el az életed, hogy meg is kellene, hogy büntessselek. Mert eljátszottad azt amit rád bíztam. Ez Isten igazsága. De Isten irgalmas is. Ő jóvátesz mindent. Ő olyat ad, amit nem érdemlek meg. Sőt az ellenkezőjét adja amit érdemlek, ez a kegyelme.
De van egy másik oka is az irgalmának. A gyülekezet a világtörténelem legnagyobb projektje. Isten rajtad kívül gondol még valakire. AZ ember melletted. Akiért ki tudod nyújtani a kezed. Közted és köze nincs különbség. Van, de nincs. Őérte is meghalt.
Hogy tudnál valakinek segíteni, ha nem hallottál arról a bajról, amiben benne van. Ezért nem értem a katolikus egyház cölibátus tanítását. Hogy tudna egy férfi családosoknak tanácsot adni, akinek nincs is családja. Az élet 70%-ról gőze sincs.
Isten belekever egy bajba, hogy megvigasztalhasson, hogy te megvigasztalhass ezzel másokat, illetve Istenhez vezesd őket, ahol Ő megvigasztalhatja azokat.
2 Kor 1:5 Mert a mint bôséggel kijutott nékünk a Krisztus szenvedéseibôl, úgy bôséges a mi vígasztalásunk is Krisztus által.
2 Kor 1:6 De akár nyomorgattatunk, a ti vígasztalástokért és üdvességtekért van az, mely hathatós ugyanazon szenvedések elviselésére, a melyeket mi is szenvedünk; akár megvígasztaltatunk, a ti vígasztalástokért és üdvösségtekért van az. És a mi reménységünk erôs felôletek,
2 Kor 1:7 Tudván, hogy a miképen társaink vagytok a szenvedésben, azonképen a vígasztalásban is.
Van egy terv, van egy háború. Az örökkévalóságra készülünk uralkodónak. Egy háború zajlik, ahol nem engednek szabadsdágra senkit. Isten katonai döntéseket készül hozni veled kapcsolatban ,rajtad keresztül. De nem hagy egyedül. Olyan vigasztalással, ami elegendő minden nyomorúság elhordozására. De sokan azt mondjuk: hagyják abba a lövöldözést. „Ez a megoldás. Hogy szerethetsz Istenem, ha megengeded, hogy ilyen életet kelljen élnem?" Isten azt mondja: erre az imára nincs válaszom.
Az a zászlóalj, akit előreküldenek, hogy foglalja el a hidat, az azért ment oda, hogy meghaljon. Lehet mi ebben vagyunk. Nincs válasz a kérdésre, hogy miért vagyok itt, haza akarok menni. EZ az élet amit élhetsz. Nem tudom, hogy kicsit vagy nagyot élhetünk, kinek, mi lesz a sorsa. De a sorsunk az egyetlen élet amit érdemes élni. Nem akarok másikat. De itt lesznek csúcsok és völgyek, Isten vigasztalása veled van. A lövöldözést nem hagyják abba, de Isten megvigasztal, átélheted ezt az élményt ez Isten emberként. 5 perc múlve úgy dugod ki a fejed a lövészárokból, hogy hálás vagy. ÉS még mindig lőnek és futsz. De hálát és dicsőséget adsz Istennek. Lehet élsz még lehet meghalsz. De szabad ember voltál, olyan hatalommal, ami senkinek nincs a világban.
A világban vannak emberek akik egy hegyet el tudnak mozdítani. De ugyanezek az emberek, az éjszaka magányában, pici, reszkető emberek, és ha a hatalmukat elveszed, amivel hegyeket mozgatnak, nem marad semmi, csak egy reszkető ember.
Isten azt mondja: tudod mit? Titetek halálba küldelek, tizenkettőtöket. De győzhettek is. Kivárhatjátok míg a sereg ideér. Olvastátok Dávid és vitézei történetét? Akik elmentek vízért Dávidnak? Van valami hősies benne. Ez a három hallotta, hogy Dávid inna egy bizonyos kútból.De az ellenség elfoglalta a kutat. Ez a három bajnoka Istennek és Dávidnak, átverekedte magát az ellenséges táboron, hogy vizet merítsenek. Ez a három a halállal nézett szembe, tudva, hogy Isten megadhatja rajtuk keresztül, hogy egy pohár vizet hozzanak a királynak. Ez ugyanaz a hatalom. Nem haltak meg. Lehet azt mondja Isten, elvárom tőled,hogy szembenézz a halállal. Elvárom, hogy ismerj olyan mélyen, hogy azt mondjad: ha nem tenné is, nem borulunk le. Hogy elmennél azért a vízért, hogy védd azt a hídfőállást. De tudod mit, ha ezt megérted, akkor minden golyód találni fog, a fegyver nem ér el. A matató őrületként győztesként kerülhetsz ki. De lehet otthagyod az életet. De dicsőséges. EZ olyan hatalom ami szabaddá tesz az események kimenetelétől. A három zsidó fiút bevágták őket a kemencébe. Akik bedobták őket, azok meghaltak a hőségtől. A tűzben, nem három, hanem négy alakot látott. A tűzből aztán három alak kijött, a három fiú. Ez történelmileg megtörtént csodaként. A birodalom sorsát megváltoztatta. Nabukadonozor életében Isten sokat gondolkodott. A mi számunkra ez mindenképp egy jelkép: Isten nem szünteti meg a bajt, hanem megengedi, hogy a baj megtörténjen, de bemegy veled a bajba és olyan vigasztalással vigasztal, ami elegendő mindne nyomorúság elhordozására. Ez a három fiú nem égett meg, a ruhájuknak füst szaga sem volt. Nem jelentette nekik problémát a tűz. Semennyire. Teljes, abszolút, végleges megoldás. Az adrenalin szintjük magas lehetett. AZ élmény félelmetes lehetett. Nem üveges tekintetű zombik, teszik amit kell. A három katona amikor elment vízért, biztos gondolkoztak: normálisak vagyunk? Ez történik, nem egy művilág, hanem valóság. AZ ereje is valódi. A király megtér. Kicsoda olyan Isten mint Dániel Istene? Kinek van ilyen hatalma? Emberek nézik az életed és elmeséled ami történik veled és még hallgatni sem bírják. Te meg azt mondod: minden rendben. Élem az életem.
Van olyan vigasztalásom amiről nem tudsz. Van olyan hatalom az életemben amiről nem tudsz.
2 Kor 1:8 Mert nem akarjuk, hogy ne tudjatok atyámfiai a mi nyomorúságunk felôl, a mely Åzsiában esett rajtunk, hogy felette igen, erônk felett megterheltettünk, úgy hogy életünk felôl is kétségben valánk:
Hányan terheltettetek meg erőtökön felül? Hányan voltatok az összeomlás határán? Ez nagyon kemény. Sokan, sose voltak. Remélem felkészülten fog érni amikor jön. Mekkora ez a vigasztalás? Nem akarom, hogy ne tudjátok mi történt velünk. Erőnkön felül megterheltettünk.
Nem tudom megtörténik-e a modern emberrel, hogy el kell számolni az életével? Lehet annyira beszorít az élet, hogy elkezdünk így gondolkozni, hogy vége. Tönkrement a házasságom, az üzletem, elfogyott az erőm, elestem és nem fogok felkelni. Jobb lenne meghalni. Talán ide eljutunk sokan. Ezt mondja Pál.
2 Kor 1:9 Sôt magunk is halálra szántuk magunkat, hogy ne bizakodnánk mi magunkban, hanem Istenben, a ki feltámasztja a holtakat:
Nem fogok egy testi, egszintecialista vergődésben részt venni. Ez nem feladás. Hanem módszert váltok. Eljutottam arra a pontra, ahol az én erőm kevés. Természetfelettinek kell áttörnie.
2 Kor 1:10-11 A ki ilyen nagy halálból megszabadított és szabadít minket: a kiben reménykedünk, hogy ezután is meg fog szabadítani; 11 Velünk együtt munkálkodván ti is az érettünk való könyörgésben, hogy a sokak által nékünk adatott kegyelmi ajándék sokak által háláltassék meg mi érettünk.
Elszántuk magunkat, hogy ne magunkban bízzunk, hanem Istenben aki megvigasztal és megszabadít. Ahogy másodszor vagy a kemencében már nem félsz annyira. „Uram, látom, hogy megint cselekedni fogsz. Tartok valami felé és látni fogom a dicsőséged. Ha elveszek hát elveszek. De eddig nem vesztem el, talán ezután sem. De ha mégis, dicsőség Istennek."
Ha sikeres ember vagy, akkor alázd meg magad. Mond azt, hogy nem akarom a jót, hogy a legjobbról lemaradjak. Megtagadom, hogy bízzak a luxusban ami körülvesz, hanem Uram, rád akarok támaszkodni. Mert ha nem teszem, akkor szegény maradok. HA szegény vagy és a napjaid nagy megterhelésbne telnek, akkor vigyázz meg ne keresedjen a szíved. Vigyázz hogy ne kezdj el panaszkodni. Akár gazdag vagy akár szegény, Isten vigasztalás és hatalma az életünk. Ő ezen dolgozik, hogy ennek a felismerésére eljuttasson és amikor élsz vele mindent neked adjon. Ki tudsz jönni a táborból egy pohár vízzel, olyan dicsőséggel amit ember még nem látott. Az élet több annál mint a világ mondta. Aki keresi Isten országát és igazságát először, az nem egy nyomorult lúzer lesz, hanem aki mindent meg kap ráadásban. Mi lehetünk a világ győztesei. Ez a valóságunk? Igen. De ne felejtsük. Mert amikor a szürke hétköznapok szorongatásai jönnek, akkor könnyű elfelejteni, micsoda méltósággal és hatalommal élsz.
Comments