tanítási módszer:
- Scientológia tanítása pusztító, mert nincs benne szeretet . Bármilyen pragmatikus is, kárt szenvendsz...
- Tanulásnak , megértésnek 3 nagy akadálya van. Ezeket át kell lépni, meg kell oldania a jó tanításnak.
1. Meg nem értett szavak, kifejezések: a megértésnél a lukak hatványozottan lerombolják a megértést.
Egyáltalán nem értik, vagy a szavakhoz más jelentést kapcsolnak, mint amit te akarsz. Kulcsszavakat úgy kell hogy értsenek, ahogy te akarod, hogy átmenjenek. (kegyelem, kenet, békesség, szeretet, alázat, megtörtség, hosszútűrés...)
Vegyél több kegyelmet - ez a megoldás az életedre. Érted ezt? Kegyelem egyenlő azzal, hogy nem ütnek agyon?
Kegyelem több, egy ajándék, amit kapok (folyamatos jótétemény, ami csak az ajándékozótól függ és nem a megajándékozottól). A megbocsátás csak egy része a kegyelemnek.
Kegyelem: állandóan kapok,...
Türelem: nincs valami és megvárod
Hosszútűrés: kész vagy sokáig megmaradni egy teher alatt (van valami, és bírod)
Kol. 1.10-11 hogy élhessetek az Úrhoz méltóan, teljes mértékben az ő tetszésére, és teremjetek gyümölcsöt mindenfajta jó cselekedettel, és növekedjetek az Isten ismeretében. Erősödjetek meg minden erővel az ő dicsőségének nagysága szerint a teljes állhatatosságra és az örömmel viselt hosszútűrésre.
A világ megoldása: megszüntetem és örömem lesz.
Isten megoldása: amit tűrnöd kell, ahhoz erőt ad és bírod
2. Valóság tartalom hiánya
Csak a valóság tanít minket, vagy ami a valóságban gyökerezik és arra érthetően hivatkozik!
A tanár csak értelmezi azt, amit a gyerek tapasztalt.
A valóságban való gyökerezés: a diák meglevő vonatkoztatási rendszeréhez kell igazodnia.
Ebben segítenek a
-példák: Isten országa olyan mint egy halászháló ...
-Példázatok, hasonlatok, illusztrációk
-átélhető, megfigyelhető kategóriák
3. Túl gyors haladás:
-a tanításnak megértésről megértésre kell haladnia!
Nem mehetsz tovább addig, amíg nem értik a továbbhaladáshoz szükséges részeket!
Amit megtehetsz: újabb kategóriákat tanítasz, amig segítik a megértést.
A figyelmet magasra kell emelni, hogy közben kitérőket tudj tenni az újabb kategóriák megtanítására!
Igérj be olyant: az életéből olyant, amit meg akarnak szerezni, amiből nyereséget remélnek
Beszélj a másik ember számára fontos dolgokról, olyanról amit meg akar szerezni, amiben fejlődni akar! Nyereségvágyát használd ki! Hasznot igérj! Motiválj! (pl. Élővízet adok, soha nem szomjazol)
Felütés: hangsúlyt adni
- egy zsidó ember megszólított egy samáriai asszonyt, egy férfi egy nőt, egy rabbi egy nőt -
ilyen abban az időben nem történt meg
Story: hősies küzdelem
- Bevezetés (felütés), ahol megismerjük a főhőst, definiáljuk a célt. Megmutatom, hogy fontos, megvárom hogy ráharapjanak.
- Konfliktus: a cél elérésének útjában akadályok tűnnek fel. Ezzel együtt válságok jönnek létre (el akarok jutni a célomhoz, az akadályokkal szembesülve kiderül, hogy nem juthatok el a célhoz, nem kapom meg a vágyott). Megmutatom az akadályokat.
A főhőst megszeretjük,
- Történet: hogy küzdi le a főhős az akadályokat
Főszereplő statikus, nem fejlődik a jelleme.
Főhős miközben küzd, jellemfejlődésen megy keresztül.
Tedd főhőssé a hallgatóidat, vidd át őket a történeten, segíts nekik eljutni a célhoz!
A story a lelkünk legmélyebb húrjait kell megmozgassa.
(Dávid és Betsabe... az egyik legjobb story)
Miközben a story zajlik, a hallgató figyelme a tiéd - közben annyi mindent elmondhatsz.
Ez nem a tipikus tanítás eszköze, hanem a prédikálásé.
vázlatot írni: 13 éves kamaszoknak eladni , hogy miért
várjanak a sexszel-érintés nélküli szeretet.
Keresd a másik érdekét: story
"Isten nem a felkészülteket hívja el, hanem az elhívottakat készíti fel!"
Comments