Ha egy férj és egy feleség arra törekszik, hogy az Úr áldásosan felhasználhassa őket, szellemi vágyaiknak azonosnak kell lenniük. Megosztott ház nem tud megállni. Világos, hogy a Mikál és Dávid közti kötelék vékony volt. Inkább természeti, mint szellemi vonzalom volt az alapja. A Bibliában Mikálra gyakrabban hivatkoznak "Saul lányaként", mint "Dávid feleségeként". Jobban ragaszkodott ahhoz az emberhez, akit Isten elvetett, mint "az Isten szíve szerinti férfihez".
Dáviddal való kapcsolatának kezdete meghatározta azt a képet, amelynek be kellett következnie. Kezdetben szerette Dávidot a harcban való hőstettei miatt, 1Sám 18,20, de nem becsülte azt a szellemi hátteret, amely Dávid sikereinek az alapja volt. Saul csaléteknek használta olyan tervben, amelynek Dávid halálához kellett volna vezetnie, és végül kelletlenül arra kényszerült, hogy feleségül adja Dávidhoz.
Nem a legjobbat hozta ki Dávidból. Afelé vitte, hogy jellemének testies oldala nyilvánuljon meg; pl. megölt kétszáz filiszteust azért, hogy elnyerje őt feleségül, 1Sám 18,27; felhasználta feleségét arra, hogy alkut kössön Abnerrel, nagy nyomorúságot okozva ezzel egy Paltiél nevű férfinak, aki az asszonyt mélyen szerette, 2Sám 3,13-16.
Boldogan részesedett Dávid dicsőségében, de elvettetésében nem. Amikor Saul üldözte Dávidot, segített neki a menekülésben, de nem ment vele, 1Sám 19,11-18. Megelégedett azzal, hogy egy bizonyos képe legyen róla, 13. v. Amikor kérdőre vonták, örömmel befeketítette Dávidot, hogy saját tetteit mentse, 17. v.
Képes volt érzéseit megváltoztatni. Saul elválasztotta Dávidtól, és hozzáadta Paltiélhez, 1Sám 25,44, és nyilvánvaló, hogy közeli kapcsolat alakult ki kettőjük között, 2Sám 3,16.
Nem osztotta Dávid szeretetét és lelkesedését a szövetség ládája és Isten szentélye iránt. Ez okozta kettőjük között a legnagyobb meghasonlást. Dávid nem tudott megnyugodni addig, amíg a láda a Jeruzsálemben lévő szentélytől távol volt. Mikált ehhez egyáltalán nem fűzték érzelmek, és amikor látta Dávid elragadtatását és örvendezését, "megutálta őt szívében." 2Sám 6,16, és hazatértekor csak kritikával illette.
Dáviddal való házasságában gyermektelen maradt, 2Sám 6,23. Isten számára nem volt életében gyümölcs.