UNGAME - a játék, melyet az élet szerzett.
(megvehető a GoodNews könyvesboltban http://goodnews.hu)
A legmegfelelőbb játék családok, barátok, iskolai osztályok, fiatalok, keresztény csoportok, egyedülállók és kissé öregebbek számára egyaránt.
- Viccestől a komolyig.
- A régi barát, vagy az új szomszéd teljesebb megismeréséhez.
- Senki sem veszít, mindenki nyer.
- Játszva ismered meg a másik embert.
- Minden kérdésre ezernyi válasz adható.
- Olyan kérdések, melyeket mindig is fel szerettél volna tenni.
- Olyan kérdések, melyeket mindig is meg szerettél volna válaszolni.
Töltsd le a pdf filet, nyomtasd ki, vágd ki a keret mentén, ragaszd fel kemény kártyákra (pl. régi névjegyekre). A kártyákon látható szám: 1-könnyű, 2-nehéz, 3-keresztény kérdés. Töltsd le, nyomtasd ki, és ragaszd rá egy kemény papírra a következőket: Bal felső , Bal alsó , Jobb felső, Jobb alsó rész.
Játékszabályok
A játék előkészítése
1. Megállapodunk a játékosok számában. Általában 40-60 perc játékidő optimális, de kalkuláljunk be még egy kis tartalék időt arra az esetre, ha a játékosok a játék után még ki akarják cserélni gondolataikat.
2. Megállapodunk egy fontos szabályban: A JÁTÉK KÖZBEN CSAK AKKOR BESZÉLÜNK, HA SORRA KERÜLTÜNK! MEG AKARJUK TANULNI, HOGY EGYMÁSRA FIGYELJÜNK ÉS NE VÁGJUNK EGYMÁS SZAVÁBA.
3. Minden játékosnak legyen papír és írószer a keze ügyében, hogy feljegyezhessen személyes megjegyzéseket és kérdéseket, melyeket, ha a szabályok megengedik(ld. a 7-es és 8-as pontot) elmondhat.
4. Kiválasztjuk azt a kérdéscsomagot, amelyet a játékban használni szeretnénk és jól összekeverve (természetesen hátával felfelé) elhelyezzük a játékmező közepén, az erre fenntartott helyre. Három kérdéscsomag között választhatunk: az 1-es csomag könnyebb, a 2-es nehezebb, ill. „mélyebb" kérdéseket tartalmaz. Érdemes az egyes csomaggal kezdeni, hogy megismerjük a játékot és a játékosokat, majd a későbbi játékok során átmehetünk a 2-es csomagra.
A harmadik kérdéscsoport keresztények számára tartalmaz kérdéseket. Kérdései a Biblia, ill. a keresztény hit kérdéseit öleli fel. A kérdések feltételezik, hogy mindegyik játékos keresztény, vagy legalábbis érdeklődik a keresztény hit iránt.
5. Minden játékos választ magának egy bábut és felállítja azt a hozzá legközelebb eső mezőn.
Most pedig kezdődik a játék!
6. Megállapodunk abban, hogy ki kezdi a játékot, és elkezdünk a dobókockával dobni. Annyi mezővel vihetjük arrébb a bábunkat, ahány pontot dobtunk a kockával. A sorrend az óramutató járásával egyezően megy körbe.
Mindig csak egyszer szabad dobni, nincs második dobás (pl. a hatos után). Ugyanazon a mezőn egyszerre több bábu is állhat, nincs kiütés.
Mit jelentenek a különböző mezők?
7. Ha egy UNGAME mezőre ér a játékos, a középen lévő kérdéscsomag legfelső lapját húzza, hangosan felolvassa a kérdést és két vagy három mondatban megválaszolja azt. Ezután visszateszi a lapot a csomag legaljára.
Ne feledjük: A többi játékosnak eközben csendben kell maradnia, semmilyen megjegyzést sem szabad tenni. Megjegyzéseiket és kérdéseiket viszont feljegyezhetik a kezük ügyében lévő papírra és a következő alkalomnál, amikor a !? mezőre érnek (ld. 8. sz. szabály) azokat feltehetik.
8. A ?! mezők a kérdések, ill. megjegyzések elmondására szolgálnak. Két dolgot lehet erre a mezőre érve tenni: A: Egyik lehetőség: Valamelyik játékosnak felteszünk egy kérdést, amit korábban feljegyeztünk jegyzetlapunkra, de feltehetünk valamilyen éppen eszünkbe jutó kérdést is. Néhány példa:
„Miért nevettél úgy a legutolsó kérdésnél?"
„Milyennek találod a szakállas férfiakat?"
„Mit csinálsz szabadidődben a legszívesebben?" A kérdezett azonnal megválaszolhatja a kérdést, de nem kötelező számára. B: Másik lehetőség: Valamihez megjegyzést, kommentárt fűzünk. Ez olyasmi lehet, amit korábban papírunkra feljegyeztünk, vagy bármi más, amitől meg akarunk szabadulni. Néhány példa:
„Azt hiszem megértelek."
„Hát én erre az utolsó kérdésre azt válaszolnám, hogy.."
„Eddig nem kedveltem a matematikatanárokat."
„Péter utolsó válaszát szupernek találom." A többi játékos csendben figyel, nem fűz megjegyzést a hallottakhoz. Ha kivételesen nem akarunk sem megjegyzést hozzáfűzni, sem kérdést feltenni, semmit ne tegyünk, hanem egyszerűen adjuk tovább a dobókockát a következő játékosnak.
9. Ha a nyolc „Ha te..." mező egyikére ér a játékos, a mezőn lévő kérdést fel kell olvasnia és röviden meg kell gondolnia, hogy az illik-e rá. Ha igen, áthelyezi bábúját az egyik „érzelmi" mezőre, vagy marad ott, ahol van. A döntést meg kell indokolni.
Példák:
„Ha te éppen örülsz, menj az „öröm" mezőre." A játékos odateszi bábúját és elmondja, éppen minek örül.
„Ha te ma dühös voltál, menj a „düh" mezőre." A játékos ezen a mezőn hagyja bábúját, és
elmondja, hogy ma egyáltalán nem volt dühös. Aki az egyik ilyen „Ha te..." mezőn áll, a következő körben a mezőhöz legközelebbi nyíl által mutatott mezőn folytatja a játékot.
10. „Amit akartok" mező: Itt a játékosok vagy a kérdéscsomagból húzhatnak egy új kérdést, vagy játékostársuknak kérdést tehetnek fel, vagy megjegyzést tehetnek (ld. 7-es és 8-as szabály).
És most sok örömet a játékhoz!
Variálási lehetőség:
A játék nem egy megállapodott idő után, hanem akkor ér véget, ha az egyik játékos elérte, vagy áthaladt a kiindulási mezőjén.
Program telefonra:
Készítettem egy nagyon egyszerű programocskát, mellyel telefonon tudjátok játszani
Töltsd le a számítógépedre (vagy a telefonodra) KATT
(Másold át a telefonodra a számítógépedről, ha oda mentetted az első lépésben)
Filekezelővel keresd meg (Letöltések, vagy Download mappában lesz)
Kattints rá, és telepítsd!
Beállításoknál:
Játékosok száma: nem fontos
Kártyacsomag: válaszd ki az unGame_1 , unGame_2, unGame_3 kérdéscsomagot.
Játszhatod nagyon "liberálisan" - a játékos választhat az 1., 2., 3. csomagból kártyát, vagy kérdezhet/hozzászólhat.
A legjobb "játék" - próbáld ki!
4 napon keresztül több ismeretlen emberrel módomban volt ezt "játszani". Mindenki azt mondta: "Nyertem, nyertünk" e játék által.