Igehely (történet): | 1Móz 22,1-19 (Isten próbára teszi Ábrahám hitét) |
Aranymondás: | "Mid van, amit nem kaptál? " (1Kor 4,7b) |
Óracél: | (Téma: Isten próbára teszi Ábrahám hitét) Az Istenre való ráhagyatkozás megélése, megtapasztalása, megértése. |
Központi üzenet: | Feltétel nélkül bízhatunk Isten szeretetében. |
Játék: | Vakvezető játékok. (A vakvezetés olyan bizalomgyakorlat, amely a ráhagyatkozés élményét megmutathatja. Sokféle formája van, de csak azokkal próbálkozzunk először, amely nem igényelnek a gyerekektől nagy kihívást és nem okoznak kudarcélményt. Érdemes a csoportos bizalomjátékokkal kezdenünk, az egyéni bevonódást igénylő formákat hagyjuk év végére, Saul történetéhez.) Választható javaslatok:1. Vakkígyó. Összekapaszkodnak a gyerekek, a sor elején egy nyitott szemű- legjobb, ha a tanító- vezeti a sort. Próbáljuk ki a tantermen kívül is a játékot: iskola épületében, udvaron. A játék fegyelmet, csendet és koncentrációt igényel. A játékot megbeszélés követi minden esetben, különben öncélú gyakorlat marad. 'Milyen érzés volt?'...stb. 2. A gyerekek körben állnak nyitott szemmel. Középen egy társuk csukott szemmel jár a körben gyerektől-gyerekig. Akihez odaér, az szelíden megfogja a vállát, beállítja egy irányba és elindítja a két tenyerével egy másik gyerek felé. A középsőnek végig csukva van a szeme. A játákban a behunyt szemű gyerek a ráhagyatkozást tudja megtapasztalni, a többiek pedig a védelmet, óvást. Ezt a játékot is csendben érdemes csak végezni. 3. Akadálypályán vezetik a párok egymást. Elöl áll egy csukott szemű gyerek, mögötte, a vállát fogva egy másik. Az első ráhagyatkozik a mögötte álló vezetésére. |
Ismétlés: | Izsák születése. |
Éneklés: | Bízom benned, Uram Jézus (http://www.keresztenydalok.hu/enekek/megtekintes/5777) |
Szabályok: | A tanévre vonatkozó legfontosabb szabályok: 1. Istenre és egymásra figyelünk! Az imákban és a beszélgetésekben megadjuk ezt a tiszteletet a csendben. 2. Megbeszéljük az értékelés szabályait. Pl.: tíztalentum egy igés kártyát ér. 3. Minden hittanórát imádsággal kezdünk és fejezünk be. 4. Amit egymással bizalmasan megosztunk ezeken az órákon, azt másnak nem mondjuk el senkinek.5. A megtanult aranymondásokat folyamatosan ismételni kell, mert bármikor felkérdezhetjük az év során. |
Ima / beszélgetés: | Beszélgetés a döntésekről. Arról beszélgetünk a gyerekekkel, hogy miben kell dönteniük a saját életükben? |
Bibliai történet: | 1Móz 22,1-19 (Isten próbára teszi Ábrahám hitét) |
Beszélgetés / játék: | Ezt a történetet másodikosokkal kiscsoportos beszélgetésben érdemes feldolgozni. A beszélgetésünk fókuszában az Istenre való ráhagyatkozás álljon, Isten gondviselő szeretetének megmutatkozása a textusban. Nem szabad moralizálni a gyerekekkel és arról beszélgetni, hogy Ábrahám jól döntött-e, hogy lehet ilyet megtenni...stb. A beszélgetést segítő kérdések: Te mindig szoktál engedelmeskedni a szüleidnek? Volt már olyan, hogy olyat kértek tőled, amit nehéz volt megtenni? Mit érezhetett Ábrahám, amikor ment fel a hegyre? Mit érezhetett, amikor az oltárra tette a fiát? Mit érezhetett/gondolhatott, amikor Isten angyala megállította a kezét és egy áldozati állatot adott? Kérhet tőlünk az Isten lehetetlen dolgokat? |
Alkalmazás: | Isten ma is üzen nekünk, a Bibliában és az imádságainkban minden nap találkozhatunk Vele! Minden nap imádkozz és olvasd a Bibliát! Legyen ez olyan fontos, mint a reggelid vagy a vacsorád! |
Kézművesség: | Készítsünk a füzetbe családfát az ősatyákról, amit az év során még folytatni fogunk. Lehet igazi fát rajzolni, de lehet csak ágrajzot. Ezt a rajzot mi rajzoljuk elő, nem a gyerekek találják ki, ők csak kidíszíthetik. |
Jegyzetek: |
Jóhír (evangélium): Isten velünk van, ki lehet ellenünk?!
Comments