Igehely (történet): | 1Móz 25,19-34; 1Móz 27,1-33 (Izsák fiai: Ézsau és Jákob; Jákob csalással szerzi meg az apai áldást) |
Aranymondás: | "Most kezdem igazán megérteni, hogy nem személyválogató az Isten," (ApCsel 10,34) |
Óracél: | (Téma: Izsák fiai: Ézsau és Jákob; Jákob csalással szerzi meg az apai áldást) |
Központi üzenet: | Isten egyenlő módon és mértékben szeret minket. Az embertársaink ellen elkövetett bűneinkkel Isten ellen vétkezünk. Isten gondviselő jósága munkálja üdvösségünket. Ennek nem lehet akadálya a méltatlanságunk. |
Játék: | Motivációs gyakorlatként megvendégelhetjük a gyerekeket egy tál vörös lencsefőzelékkel. (A vörös lencsét könnyen beszerezhetjük, sós vízben kifőzzük csak és kis papírtányérokon mindenki megkóstolhatja. Ha nem akarunk ilyenféle szeretvendégséget, akkor egy tálba összekeverhetünk vörös lencsét, sárga borsót, lencsét és a gyerekek időre kiválogathatják. Egy kis lencseválogató versenyt rendezhetünk. Ezek a játékok/gyakorlatok kiscsoportokra íródnak, de nagyobb osztályban is megvalósíthatóak!) |
Ismétlés: | Ábrahám idáig megtanult családfája |
Éneklés: | Kicsi katica bogár (http://www.keresztenydalok.hu/enekek/megtekintes/5671) |
Szabályok: | A tanévre vonatkozó legfontosabb szabályok: 1. Istenre és egymásra figyelünk! Az imákban és a beszélgetésekben megadjuk ezt a tiszteletet a csendben. 2. Megbeszéljük az értékelés szabályait. Pl.:tíztalentum egy igés kártyát ér. 3. Minden hittanórát imádsággal kezdünk és fejezünk be. 4. Amit egymással bizalmasan megosztunk ezeken az órákon, azt másnak nem mondjuk el senkinek.5. A megtanult aranymondásokat folyamatosan ismételni kell, mert bármikor felkérdezhetjük az év során. |
Ima / beszélgetés: | Beszélgessünk arról is a gyerekekkel, hogy a lelkiismeret Isten ajándéka, amelyen keresztül ő maga segít nekünk helyrehozni az elrontott dolgainkat. Ha van idő, akkor beszélgethetünk a gyerekekkel az öregségről. |
Bibliai történet: | 1Móz 25,19-34; 1Móz 27,1-33 (Izsák fiai: Ézsau és Jákob; Jákob csalással szerzi meg az apai áldást) |
Beszélgetés / játék: | 1. Rajzold le a testvéredet! Ha nincs, akkor egy képzeletbeli testvért, nevet is adhatsz neki! A rajz alá készítünk egy táblázatot. Mi a jó és mi a rossz egy testvérben. Azokról a dolgokról, amiket a gyerekek a táblázatba írnak, kérünk saját történeteket. Bevihetünk két bábot az órára és vagy mi vagy a gyerekek eljátszhatják ezeket a saját történeteket.A játékokat megbeszélés követi. Kívülről ránézve a saját történetekre, a megoldási stratégiákat is meg tudjuk beszélni könnyebben. 2. Érintések. Egy nagy zsákba beleteszek sok mindent! A gyerekeknek ki kell tapogatni, hogy mi lehet. Először nem lehet megnevezni, csak beszélni arról, hogy mit éreznek: puha, kemény, szúrós, hideg…Képzeljék el, hogy Izsák csak a kezével tudta letapogatni a fiát. |
Alkalmazás: | Imádkozz a héten a testvéredért! Családodért! |
Kézművesség: | A családfánkat tovább rajzoljuk: Jákobbal és Ézsauval. |
Jegyzetek: |
Jóhír (evangélium): Isten velünk van, ki lehet ellenünk?!
Comments