Egy feleség gyermektelensége Izráelben
Isten megengedte, hogy a filiszteusok leigázzák népét, isteni büntetésként amiatt, hogy ismét bálványimádók lettek; "lzráel ismét gonoszt cselekedett". Népének ez a bálványimádása és ellenség általi leigázása súlyos próbát jelentett a szellemi embereknek Izráelben. Mánoa és felesége egy további terhet is hordozott - nem volt gyermekük. Miközben tisztán látó lelkek felismerhették, hogy ez az állapot valójában az Úr nemtetszésének a jele volt a nemzeten, 5Móz 28,11, a testies gondolkodás szégyennek tekintette a házaspár gyermektelenségét, Mánoa felesége pedig különösen így érezhette. Most az Úr azonban egy fiú ígéretével közbelép, és ezt nem Mánoának, hanem feleségének jelenti meg, talán azt jelezve ezzel, hogy ő volt ebben a jobban próbára tett fél. Az isteni kegyelem mindig ott lép működésbe, ahol alázatos, töredelmes szív van; ez teszi Istennek lehetővé, hogy hatalmát megmutassa és szándékait feltárja. Mánoa felesége minden istenfélő anyának példaképe ma is.
Egy apa bizalma Izráelben
Mánoa életében sohasem látjuk, hogy kételkedett volna az ígéretben, vagy irigykedett volna, mert felesége kapta a kijelentést. Nem azért könyörgött az Úrhoz, hogy megerősítést nyerjen, hanem utasításokat kért, és azt kérdezi Isten emberétől: "hogyan bánjunk majd a gyermekkel?" A mély szülői felelősségtudat az egyetlen, ami foglalkoztatja, hogy az eljövendő fiú ily módon betölthesse majd életének isteni célkitűzését - követendő példa minden hívő apa számára.
A megoldásra váró feladat a szülőknek
Hogy Istennek különleges célja van ezzel a fiúval, azt mutatja a kétszer is megismételt utasítás: "Istennek szentelt lesz anyja méhétől fogva". Az, hogy nazíreussága kötelező volt és nem önkéntes, életre szóló és nem időleges, (mint a 4Móz 6-ban), mutatja az a tény, hogy anyjának is be kellett tartania a nazíreusi szabályokat egész terhessége alatt. Az Úr iránti odaadásnak, amelyet fiától követeltek, először benne kellett meglátszania. A tartózkodás a bortól (a földi öröm visszafogása), a tisztátalan ételektől (a testies élvezet megtagadása), és fejének bármilyen megborotválásától (a természeti erő alkalmatlansága) mind az anya, mind a fiú számára elő volt írva.